PurebySO - PurebySafiyyahOsman: PureBySO JOM KENALI JENIS KULIT WAJAH

Thursday, September 15, 2016

PureBySO JOM KENALI JENIS KULIT WAJAH


Setiap individu mesti tahu atau wajib tahu jenis kulit bagi memudahkan pemilihan produk penjagaan wajah.
☺ KULIT NORMAL > kulit tidak terlalu bminyak,tidak terlalu kering. Kira just nice. Free dari blesmish. Pori2 saiz normal. Ada potensi mempunyai blackhead dan menjadi kering bila stay dlm aircond terlalu lama. Kulit jenis ni adalah kulit idaman setiap manusia.
.
☺ KULIT KERING > kulit jenis ni adalah kulit y tidak berminyak dan tidak lembab. Tekstur kulit lebih kasar. Liang pori2 sedikit terbuka dan lepas cuci muka, muka cpt rasa tegang. Kulit jenis ini senang ada garis halus & kedutan. Utk kulit mcmni,sesuai suhu y suam@ tidak sejuk.
.
☺ KULIT BERMINYAK > kulit jenis ini, selalunya lepas sejam atau kurang dri sejam lepas cuci muka, kulit terus rsa berminyak. Terutamanya di bahagian Tzone,pipi & leher. Mempunyai liang pori yang medium dan besar. Cuaca y panas akan buat kulit jenis ini lagi aktif mengeluarkan minyak dan berpotensi utk lian pori tersumbat. Cuma kulit jenis ni, bebas dari kedutan dan garis halus.
.
☺ KULIT KOMBINASI > kalau awak ada masalah kulit lebih dari 1type, anda adalah kulit kombinasi. Tzone selaluny lebih menghasilkan minyak,pipi dan bahagian tepi muka lebih kering. Dibahagian tzone liang pori lebih besar, mempunyai blackhead dan sometimes akan jadi breakouts.
.
.
-----------------------
Dah serik dengan skincare tinggi merkuri & merosakkan muka?
.
Jom tukar ke Skin Care Purebysafiyyahosman.
Bebas dari pengelupasan, tiada pewarna & pewangi tiruan, tiada bahan kimia. 100% natural & organic. Tiada alkohol. 100% menggunakan minyak tumbuhan.
.
.
Premium quality at affordable prices.
Free from additives,colouring,chemical preservatives,sulfates,paraben and artificial fragrances.





No comments:

Post a Comment